Historia
Początkiem każdego sukcesu jest genialny pomysł. Historia naszej rodzinnej firmy zaczęła się kiedy Joseph Hipp po raz pierwszy wyprodukował mączkę sucharkową jako pokarm dla niemowląt i zaczął ją sprzedawać w swojej cukierni. W taki sposób narodziła się firma HiPP oferująca obecnie szeroką gamę produktów dla niemowląt i dzieci.
Pfaffenhofen, rok 1899: powstanie wytwórni mączki sucharkowej HiPP
W rodzinie Hipp miłość do natury i tajniki rodzinnego rzemiosła przekazywano z pokolenia na pokolenie. Jej przodkowie zajmowali się wytwarzaniem świec z wosku pszczelego i wypiekaniem pierników na miodzie. Pod koniec XIX w. Joseph Hipp, cukiernik z miejscowości Pfaffenhofen, wpadł na pomysł, który w owym czasie okazał się rewolucyjny. Kiedy okazało się, że jego żona ma problem z wykarmieniem nowonarodzonych bliźniaków, zmieszał on rozkruszone ręcznie sucharki z mlekiem i w ten sposób powstała pierwsza kaszka dla dzieci. Produkt szybko okazał się sukcesem, a żółto-czarne opakowanie Mączki sucharkowej HiPP zostało uznaną marką i podwaliną rodzinnej firmy. Mączka sucharkowa cieszyła się coraz większą popularnością, a syn Josepha, Georg, zaczął ją sprzedawać w Monachium. Kiedy lokal jego rodziców okazał się za mały, Georg założył w 1932 r. własną firmę.
Pfaffenhofen, rok 1956: Georg Hipp staje się prekursorem ekologicznego rolnictwa
W roku 1956 Georg Hipp opracował nowatorski proces przemysłowej produkcji żywności dla dzieci w słoiczkach. Rozszerzając stopniowo asortyment swoich produktów, wypromował on w 1959 r. słoiczki HiPP jako praktyczną i higieniczną formę opakowań.
Spotkanie ze szwajcarskim pionierem rolnictwa ekologicznego, Dr Hansem Müllerem, zainspirowało go do zastosowania ekologicznych metod uprawy owoców i warzyw. W roku 1956 po raz pierwszy w składzie produktów HiPP znalazły się surowce pochodzące z pól uprawianych w sposób ekologiczny. Pierwszym krokiem w kierunku rozwoju ekologicznego rolnictwa było całkowite przestawienie rodzinnego gospodarstwa rolnego Ehrensberger Hof w pobliżu Pfaffenhofen na produkcję organiczną.
Pfaffenhofen, rok 1967: zarządzanie rodzinną firmą przejmuje Clauss Hipp
Po śmierci Georga Hippa, zarządzanie rodzinnym biznesem przejął jego 29-letni syn Claus, który znacznie rozszerzył ekologiczną koncepcję swojego ojca.
Kiedyś prekursorzy ekologii musieli jeździć od gospodarstwa do gospodarstwa i przekonywać rolników do swojej wizji, obecnie firma HiPP ma podpisane umowy z ponad 6000 rolników zrzeszonych w sieci producentów ekologicznych i jest jednym z największych przetwórców surowców uprawianych organicznie. Pod kierownictwem trzech braci Hipp: Clausa, Georga i Paulusa żywność dla dzieci HiPP stała się jedną z najbardziej popularnych niemieckich marek i symbolem przedsiębiorczości kojarzonej ze zrównoważonym rozwojem w kategoriach ekologicznych, ekonomicznych i społecznych. Hasło „Z natury najlepsze. Najlepsze dla natury” stało się probierzem określającym rozwój rodzinnej firmy i asortyment jej produktów.
Pfaffenhofen dzisiaj: firma HiPP to lider jakości i zrównoważonego rozwoju
Od ponad 50 lat nazwa HiPP kojarzy się z rolnictwem ekologicznym i wartościami jakie odzwierciedla zrównoważony rozwój. Firma blisko współpracuje z organizacjami ekologicznymi i środowiskowymi opowiadając się przeciw inżynierii genetycznej i aktywnie uczestnicząc w inicjatywie „Biodiversity in Good Company Initiative” na rzecz ochrony różnorodności biologicznej.
Firma HiPP była pierwszym znaczącym producentem żywności w Europie, która wprowadziła System Ekozarządzania i Audytu, EMAS ( ang. Eco-Management and Audit Scheme) i która stale pracuje nad poprawą swojego bilansu ekologicznego. Od czasu wdrożenia sytemu w 1995 r. firmie udało się ograniczyć zużycie wody o dwie trzecie, a zużycie energii o ponad połowę. Obecnie 97% odpadów poddawanych jest recyklingowi, a zakłady w Niemczech, Austrii i na Węgrzech osiągnęły neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla przy jednoczesnym podwojeniu produkcji i znacznym rozszerzeniu asortymentu.